|
Lokatie :Pannerden - Doornenburg (GE-020) |
Over | : | Pannerdens kanaal |
Soort | : | Autoveer |
Type | : | gierpont met motor |
Betalen | : | met auto: Ja met fiets: Ja te voet: Ja |
Contact | : |
Veerdienst Doornenburg 06-4156 0585 |
Lokatie | : | (51.893181 , 6.023910) - Pannerden (klik voor details) - Doornenburg (klik voor details) |
Websites | : |
www.veerdienstdoornenburg.nl |
Vaartijden (disclaimer)
|
Type | gierpont met motor |
Bouwjaar | 2010 |
Datum begin inzet | 2010 |
Datum einde inzet | ENI-nummer | 02333533 |
Lengte | 46 m |
Lengte romp | 30 m |
Breedte | 12.80 m |
Diepgang | 0.80 m |
Tonnage | 100 |
Motor | 2 x Volvo Penta |
Vermogen | 2 x 103 kW |
Scheepswerf | Scheepswerf Vahali, Hulhuizen/Gendt Bouwnr: 511 |
Capaciteit | 24 auto's; 100 voetgangers |
Opmerking | De naam Willem is genoemd naar Willem Cornelissen, die in 1923 de exploitatie van deze veerdienst op zich naam. |
Type | gierpont met motor |
Bouwjaar | 1950 |
Datum begin inzet | 1954 |
Datum einde inzet | 2010 | ENI-nummer | 03310382 |
Lengte | 22.00 m |
Breedte | 8.50 m |
Diepgang | 1.14 m |
Tonnage | 79 |
Scheepswerf | Gutehöffnungshutte, Walsum, Duitsland |
Capaciteit | 100 voetgangers |
Opmerking | Inzet 1950-1954: Emmerich (zonder eigen aandrijving, hulp sleepboot) met naam Emmerich. In 1954 hernoemd in Willem. Inzet 1954-2010: Pannerden. In 1964 verbreed met 2 meter bij scheepswerf Vahali, Gendt. Tot 1965 gierpont zonder motor. In 1965 inbouw motor. in 2010 uit de vaart, en na herstel in 2013 wellicht verkocht naar Afrika. Echter, een scheepsspotter zag de pont in 2015 Maasbracht gedeeltelijk gesloopt. Bij navraag bleek, dat de pont inmiddels gesloopt is. De naam Willem is genoemd naar Willem Cornelissen, die in 1923 de exploitatie van deze veerdienst op zich naam. De naam werd gegeven aan de in dat jaar in gebruik genomen veerpont. |
Type | |
Bouwjaar | 1920 |
Datum begin inzet | 1953 |
Datum einde inzet | 1954 |
Lengte | 16.00 m |
Breedte | 5.13 m |
Diepgang | 0.90 m |
Scheepswerf | Scheepswerf Jansen, Druten |
Capaciteit | |
Opmerking | Dit was de reservepont van Eck en Wiel, die gedurende een jaar bij Pannerden-Doornenburg heeft gevaren. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | |
Bouwjaar | |
Datum begin inzet | 1953 |
Datum einde inzet | 1954 |
Lengte | |
Breedte | |
Scheepswerf | |
Capaciteit | |
Opmerking | Dit was de reservepont van Culemborg, die tijdelijk in Pannerden-Doornenburg heeft gevaren. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | |
Bouwjaar | |
Datum begin inzet | 1948 |
Datum einde inzet | 1953 |
Lengte | |
Breedte | |
Tonnage | 15 ton |
Scheepswerf | |
Capaciteit | |
Opmerking | Dit was de reservepont van Rhenen, die tijdelijk in Pannerden-Doornenburg heeft gevaren. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | |
Bouwjaar | 1929 |
Datum begin inzet | 1945 |
Datum einde inzet | 1948 |
Lengte | |
Breedte | |
Motor | Kromhout diesel |
Vermogen | 30 pk |
Scheepswerf | Gebr.Bennink, Westervoort |
Capaciteit | |
Opmerking | Dit was een platte zolderschuit, bedoeld als tijdelijke voorziening net na de Tweede Wereldoorlog. |
Type | |
Bouwjaar | |
Datum begin inzet | 1923 |
Datum einde inzet | 1944.09 |
Lengte | |
Breedte | |
Scheepswerf | |
Capaciteit | |
Opmerking | In de Tweede Wereldoorlog zwaar beschadigd en buiten dienst. |