|
Lokatie :Huissen - Loo (GE-019) |
Over | : | Nederrijn |
Soort | : | Autoveer |
Type | : | gierpont met motor |
Betalen | : | met auto: Ja met fiets: Ja te voet: Ja |
Contact | : |
Ton Paulus Veerdiensten 06-53354996 |
Lokatie | : | (51.937285 , 5.961709) - Huissen (klik voor details) - Loo (klik voor details) |
Websites | : |
www.tonpaulusveerbedrijf.nl |
Vaartijden (disclaimer)
|
Type | gierpont met motor |
Bouwjaar | 1939 |
Datum begin inzet | 1992 |
Datum einde inzet | 2003 |
Lengte | |
Breedte | |
Scheepswerf | |
Capaciteit | |
Opmerking | 1939-1975: Ravenstein-Niftrik (naam: Jeanne) 1975-1992: Afferden-Sambeek (naam: Pierre) 1992-2003: Huissen-Loo (naam: Pierre) In 2003 voor sloop verkocht. |
Type | kabelmotorveerpont |
Bouwjaar | 1962 |
Datum begin inzet | 2006 |
Datum einde inzet | ENI-nummer | 02318014 |
Lengte | 40,82 m |
Breedte | 8,60 m |
Diepgang | 1,55 m |
Tonnage | 89 |
Motor | Volvo Penta |
Vermogen | 2 x 200 pk |
Scheepswerf | Scheepswerf en Machinefabriek H.J.Koopman, Dordrecht |
Capaciteit | |
Opmerking | Namen: tot 1988: Veerpont Megen. 1988-2004: Savelkous 2004-2018: Christoffel II 2018-heden: Spes Orientes Inzet 1962-2001: Appeltern-Megen. Inzet 2001-2004: Alphen-Oijen. 2004-2006: reserve in Huissen. Inzet vanaf 2006 Huisen-Loo als Christoffel II. Vanaf 2015 reserve. De naam Christoffel is in de Tweede Wereldoorlog ontstaan bij een voorloper van deze pont. Christoffel wordt door de kerk beschouwd als één van de noodhelpers die in nood kan worden aangeroepen. In 2018 hernoemd in Spes Orientes. In 2020 werd de pont ingezet als tijdelijke veerpont in Grave, waar een noodvoorziening alleen voor trekkers nodig was in verband met (langdurige) werkzaamheden aan de Maasbrug bij Grave. |
Type | kabelmotorveerpont |
Bouwjaar | 1962 |
Datum begin inzet | 2006 |
Datum einde inzet | |
Lengte | 40,82 m |
Breedte | 8,60 m |
Diepgang | 1,55 m |
Tonnage | 88 |
Motor | Volvo Penta |
Vermogen | 2 x 200 pk |
Scheepswerf | Scheepswerf en Machinefabriek H.J.Koopman, Dordrecht |
Capaciteit | |
Opmerking | Gebouwd als Megen. In 1988 hernoemd in Savelkouls. In 2004 hernoemd in Christoffel II. In 2016 hernoemd in Spes Orientes. Inzet 1962-2001: Appeltern-Megen. Inzet 2001-2004: Alphen-Oijen. Inzet vanaf 2004 Huisen-Loo. De naam Christoffel is in de Tweede Wereldoorlog ontstaan bij een voorloper van deze pont. Christoffel wordt door de kerk beschouwd als één van de noodhelpers die in nood kan worden aangeroepen. In 2020 werd de pont ingezet als tijdelijke veerpont in Grave, waar een noodvoorziening alleen voor trekkers nodig was in verband met (langdurige) werkzaamheden aan de Maasbrug bij Grave. |
Type | gierpont met motor |
Bouwjaar | 1967 |
Datum begin inzet | 2003 |
Datum einde inzet | 2006 |
Lengte | 38.04 m |
Breedte | 8.82 m |
Diepgang | 1.86 m |
Tonnage | 83 |
Motor | 2 Daimler-Benz diesel met 2 schottel aandrijving |
Vermogen | 2 x 199 pk |
Scheepswerf | Ferdinand Clausen, Oberwinter, Duitsland |
Capaciteit | 16 auto's; 150 voetgangers |
Opmerking | Inzet 1967-1999: Kappel (dld) -Rhinau (fr), vrijvarend. Inzet 1999-2002: werkschip voor rijnbrug zuidelijk van Straatsburg (fa.Beton Fehr). In 2003 ombouw naar gierpont. Inzet 2003-2006: Huissen-Loo. In 2006 opgelegd in Huissen, reserve. De naam Christoffel is in de Tweede Wereldoorlog ontstaan bij een voorloper van deze pont. Christoffel wordt door de kerk beschouwd als één van de noodhelpers die in nood kan worden aangeroepen. |