![]()
|
Lokatie :Maassluis - Rozenburg (ZH-021) |
Over | : | Het Scheur |
Soort | : | Fiets-/Voetveer |
Type | : | motorveerpont ![]() |
Opmerking | : | GEEN AUTO's. Wegens defect uit de vaart van 4 oktober 2022 uit de vaart. Voor fietsers en voetgangers is er vanaf 21 oktober een andere veerpont. Deze vaart één keer per uur. Maassluis om 10 min na het uur, Rozenburg om 40 min na het uur. De verwachting is, dat het lang gaat duren voordat de autoveerpont weer in de vaart komt. |
Contact | : |
Blue Amigo, veerdienst Rozenburg-Maassluis![]() |
Lokatie | : | (51.912871 , 4.247071) - Maassluis (klik voor details) - Rozenburg (klik voor details) |
Websites | : |
www.blueamigo.com/veerdienstrozenburgmaassluis |
Vaartijden (disclaimer)
|
Vanwege het getijdeverschil bij eb en vloed bij Maassluis zijn er meerdere veerstoepen naast elkaar; afhankelijk van de waterhoogte wordt bij één van deze aangemeerd.
In 2000 is het veer geprivatiseerd, en werd het geëxploiteerde door SBS, een dochteronderneming van Doeksen. Vanaf 2008 was Connexxion-Water de exploitant.
Sinds 1 januari 2018 was de exploitant de firma Ottevanger, die ook bij andere veerponten de exploitatie uitvoerde (Kop van t Land, Puttershoek, Rhoon, Slikkerveer). In 2020 zijn de veerdiensten van Ottevanger overgegaan naar Blue Amigo, het bedrijf dat tegenwoordig de exploitatie verzorgt.
Type | motorveerboot |
Bouwjaar | 2011 |
Datum begin inzet | 2022.10.21 |
Datum einde inzet | |
Lengte | 18.75 m |
Breedte | 5.00 m |
Diepgang | 1.10 m |
Motor | John Deere |
Vermogen | 340 pk |
Scheepswerf | Tukker botenbouw, Gorinchem |
Capaciteit | 100 voetgangers |
Type | motorveerpont |
Bouwjaar | 1970 |
Datum begin inzet | 1970 |
Datum einde inzet | ENI-nummer | 02313018 |
Lengte | 46.86 m |
Breedte | 15.32 m |
Diepgang | 3.5 m |
Snelheid | 17 km/h |
Vermogen | 2 x 645 pk |
Scheepswerf | Amels, Makkum |
Capaciteit | 39 auto's; 380 voetgangers |
Type | motorveerpont |
Bouwjaar | 1965 |
Datum begin inzet | 1965 |
Datum einde inzet | ENI-nummer | 02104009 |
Lengte | 50,84 m |
Breedte | 15,20 m |
Diepgang | 3,10 m |
Vermogen | 2 x 645 pk |
Scheepswerf | P.Smit, Rotterdam Bouwnr: 654 |
Capaciteit | 43 auto's; 380 voetgangers |
Opmerking | Van 1965 tot 2001 was de naam van de veerboot Gedeputeerde Schilthuis (zie aldaar). In 2001 hernoemd in Blankenburg. |
Type | motorveerpont |
Bouwjaar | 1965 |
Datum begin inzet | 1965 |
Datum einde inzet | ENI-nummer | 02104009 |
Lengte | 50,84 m |
Breedte | 15,20 m |
Diepgang | 3,10 m |
Vermogen | 2 x 645 pk |
Scheepswerf | P.Smit, Rotterdam Bouwnr: 654 |
Capaciteit | 43 auto's; 380 voetgangers |
Opmerking | Was in 1965 in dienst. In 2001 is de naam van de boot veranderd in Blankenburg, zie aldaar. |
Type | motorveerpont. Zowel koplader als zijlader |
Bouwjaar | 1961 |
Datum begin inzet | 1961 |
Datum einde inzet | 1968 | ENI-nummer | 8626989 |
Lengte | 40.8 m |
Breedte | 15.3 m |
Diepgang | 3.2 m |
Snelheid | 19 km/h |
Tonnage | 466 |
Scheepswerf | De Merwede van Vliet & Co, Hardinxveld Bouwnr: 556 |
Capaciteit | 30 auto's; 296 voetgangers |
Opmerking | 1961-1988: Maassluis-Rozenburg. Vanaf 1988 Gourock-Dunoon Hunters Quay, Western Ferries (Clyde) Ltd, Dunoon, GB (naam Sound of Sleat, na 2004 naam Sleat) |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | dubbelschroefstoomboot |
Bouwjaar | 1933 |
Datum begin inzet | 1961 |
Datum einde inzet | |
Lengte | 36.50 m |
Breedte | 12.50 m |
Diepgang | 3.25 m |
Motor | stoommachine |
Scheepswerf | Scheepswerf De Klop, Sliedrecht |
Capaciteit | 30 auto's; 1000 voetgangers |
Opmerking | Inzet 1933-1961: Gorinchem-Sleeuwijk. In 1961 uit dienst. Eerst korte tijd verhuur provincie Zuid-Holland voor Hellevoetsluis-Middelharnis. ein 1961 verkoop aan provincie Zuid-Holland voor Maassluis-Rozenburg |
Type | schroefstoomboot zijlader |
Bouwjaar | 1930 |
Datum begin inzet | 1930 |
Datum einde inzet | 1970 | ENI-nummer | 2310846 |
Lengte | 38,00 m |
Breedte | 9,40 m |
Diepgang | 1,96 m |
Tonnage | 111 |
Motor | stoommachine |
Vermogen | 2 x 175 pk |
Scheepswerf | Haarlemsche Scheepsbouw, Haarlem |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1950 dieselmotor 2 x 240 pk. In 1970 verkocht naar Italie. In 1971 tijdens overtocht naar Italie gezonken. Eigendom provincie ZH |