Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Gegevens
Over
:
IJmeer
Soort
:
Voetveer
Type
:
motorveerboot
Opmerking
:
Vaart eenmaal per dag, 10:45 uur heen, 15:15 uur terug. Het advies is om van tevoren te reserveren dan wel te informeren of de veerdienst daadwerkelijk vaart. Het komt weleens voor dat een vaart geen doorgang vindt.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
In 2010 is een rederij, welke dan al rondvaarten verzorgde, begonnen met het aanbieden van een veerverginding van Amsterdam IJburg en Muiden naar het forteiland Pampus.
De veerboot is net vertrokken van de aanlegplaats aan de Krijn Taconiskade in IJburg en wacht hier om door de sluis naar het IJmeer te gaan. Datum: 2020.08.08 Auteur: Wim Kusee
Type
motorveerboot
Bouwjaar
1899
Datum begin inzet
2010
Datum einde inzet
ENI-nummer
03010138
Lengte
27,15 m
Breedte
5,71 m
Diepgang
1,00 m
Scheepswerf
scheepswerf Boot, Delft Bouwnr: 60
Capaciteit
150 voetgangers
Opmerking
Schip is gebouwd als eenmaster zeilklipper. In 1953 werd er een motor in geplaatst. Tot eind jaren zeventig in gebruik als vrachtschip. Eind jaren zeventig in gebruik bij een kunstenaar als woning en atelier. In 2000 gekocht door Drijfgoed, en vanaf 2005 in gebruik als motorklipper en feestboot. Vanaf 2010 op bepaalde dagen in gebruik voor de verbinding van Amsterdam IJburg met Pampus en Muiden.
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type
motorveerboot
Bouwjaar
1938
Datum begin inzet
2016
Datum einde inzet
ENI-nummer
02013578
Lengte
28,00 m
Breedte
4,10 m
Diepgang
1,10 m
Tonnage
13
Scheepswerf
Escher Wyss & co, Zürich
Capaciteit
75 voetgangers
Opmerking
De boot werd in 1938 gebouwd als salonboot Taucherlivoor vervoer van gasten over de Zwitserse meren. Sinds 1998 vaart zij in Nederland. In 1939 hernoemd in Speer. In 1998 hernoemd in Elvira. Vanaf 2016 op bepaalde dagen ook in dient op de verbinding van Amsterdam IJburg met Pampus en Muiden, daarnaast wordt de boot ook gebruikt voor feesten en partijen.