Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Omdat er een zandwinplas in gebruik is genomen ten westen van Heukelum, werd voor de bereikbaarheid van die plas de Lingedijk doorstoken. Op de locatie van de vroegere Lingedijk ligt er nu een trekpontje. Voetgangers kunnen hierdoor de originele Lingedijk blijven volgen. In de tijd toen er nog zand gewonnen werd in de plas was het tijdens werkzaamheden mogelijk, dat het veer tijdelijk werd weggehaald. De veerpont was vaak alleen in het weekend te gebruiken. Nu de zandwinning is beëindigd, is het pontje dagelijks te gebruiken.
Op 4 november 2016 is het pontje in eigendom overgedragen van K3Delta (maatschappij die de zandwinning uitvoerde) aan Staatsbosbeheer.
In oktober 2018 is door exploitant Staatsbosbeheer besloten om het pontje tijdelijk uit de vaart te nemen. In september werd het pontje ondersteboven in het water gevonden. In eerste instantie werd gedacht aan vandalisme. Maar toen een paar weken later het pontje met passagiers en al omsloeg (overigens zonder meer schade dan een nat pak), heeft men besloten het pontje tijdelijk uit de vaart te nemen.
Eind augustus 2019 is het pontje na wat aanpassingen weer in gebruik genomen en kan het weer als vanouds worden gebruikt..