Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Als verbinding tussen drie forten langs de Lek is in 2010 een veerpont in de vaart gebracht. De exploitatie wordt uitgevoerd door recreatiemaatschappij Uiterwaarde, die nog 10 andere pontjes in het rivierengebied van de Betuwe verzorgt. Het pontje vaart alleen in de zomermaanden. Het eerste jaar werd nog niet naar Werk aan t Spoel gevaren, omdat de aanlegsteiger aldaar nog niet gereed was.
Een aantal jaren heeft het pontje een marginaal bestaan gehad. De vervoerscijfers waren met 4500 passagiers tamelijk slecht te noemen. Nadat het pontje is opgenomen in een wandelroute van de NS, en nadat er ook wat meer activiteiten in de forten werden georganiseerd zijn de vervoerscijfers gestegen.
De eerste jaren werd gevaren vanaf fort Honswijk. Een tamelijk lang vaartraject. Later is deze halte 2 km in oostelijke richting verlegd naar een plek langs de Lekdijk bij de Groeneweg.
Gebouwd met de naam Meijnerswijk. Inzet Van 54 tot 1977 bij Arnhem - De Praets (GE-h017). Na opheffing van dat veer heeft de pont nog enkele jaren in Arnhem gelegen. In de jaren na 198 naar Tiel en inzet bij een steenfabriek om personeel bij hoge waterstand naar de fabriek te varen. In 2010 aangekocht door Uiterwaarde en hernoemd in Liniepont