Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Gegevens
Over
:
IJmeer
Soort
:
Voetveer
Type
:
motorveerboot
Opmerking
:
Vaart in de zomer eenmaal per dag alleen op zaterdag.
Vertrek om 13:15 uur. Verplicht half uur tevoren aanwezig te zijn.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Door rederij veerdienst amsterdam wordt sinds 2010 de verbinding verzorgd tussen Amsterdam IJburg en Pampus. Vanaf 2019 wordt (alleen op zaterdag in de zomermaanden) ook een verbinding verzorgd vanaf Almere Muiderzand.
Voor de veerboten, zie NH66 (Amsterdam IJburg - Pampus)
Het schip is gebouwd als eenmaster zeilklipper. In 1953 werd er een motor in geplaatst. Tot eindjaren zeventig in gebruik als vrachtschip. Eind jaren zeventig in gebruik bij een kunstenaar als woning en atelier. In 2000 gekocht door Drijfgoed, en vanaf 2005 in gebruik als motorklipper en feestboot. Vanaf 2010 op bepaalde dagen in gebruik voor de verbinding van Amsterdam IJburg met Pampus, en vanaf 2019 ook op bepaalde zaterdagen in de verbinding van Almere Muiderzand naar Pampus.