Helaas beschik ik (nog) niet over een foto van dit veer. Als u mij een foto toestuurt, dan ben ik u daarvoor erg dankbaar. Die foto kunt u mij toesturen op het volgende e-mail adres:
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Voor het vervoer van werknemers vanuit de noordkant van de Nieuwe Maas naar de industrie op de Vondelingenplaat is er een voetveer geweest. Het veer is gestart op 5 juni 1935 door Spido (het bedrijf van de rondvaarten in Rotterdam) en uitgevoerd met de boot Vrijheidsplaat. Tot 1948 is het veer uitgevoerd door dit bedrijf. In 1948 is de exploitatie overgenomen door de gemeente Rotterdam en uitgevoerd door de overbodig geworden wagenveren welke voorheen in Rotterdam hadden gevaren. Het veer is opgeheven bij de opening van de Beneluxtunnel, in 1967.