Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Voor fietsers was de omweg vanuit de wijken Kralingen en De Esch naar Feijenoord in Rotterdam Zuid een grote omweg, hetzij via de hoge Brienenoordbrug, hetzij via de Koningshavenbruggen in het centrum van de stad. In 2014 is er een veerdienst in gebruik genomen waarmee een snelle verbinding mogelijk werd. De veerdienst vaart alleen op werkdagen. Van 2014 t/m 2021 werd de dienst uitgevoerd door Waterbus. Vanaf september 2021 door de Watertaxi Rotterdam. Dat gebeurt met elektrische veerponten.
Het zusterschip MSTX-35 hier op de foto. Datum: 2022-01-06 Auteur: Wim Kusee
Type
elektrische veerpont
Bouwjaar
2021
Datum begin inzet
2022.01.01
Datum einde inzet
Lengte
Breedte
Scheepswerf
Capaciteit
12 fietsen; 12 voetgangers
Opmerking
Vaart samen met zusterschip MSTX 35 op deze lijn, en op de lijn Katendrecht - Charlois. sMorgens op de ene lijn, dan accu opladen bij het Koninginnehoofd, en sMiddags na 4 uur op de andere lijn. Of andersom.
Vaart met zusterschip MSTX 34 op deze lijn, en op de lijn Katendrecht-Charlois. sMorgens op de ene lijn, dan accu opladen bij het Koninginnehoofd, en sMiddags na 4 uur op andere lijn. Of andersom.
Gebouwd als V.D.1, later Veerdienst 1. In 1999 hernoemd in Drechtsteden 1. Inzet 1986-1991: veerdienst Dordrecht. 1991-1999 Gemeente Dordrecht. 1999-2004 reserve Dordrecht. In 2004 verkocht aan Waterbus b.v. Vanaf 2014 inzet Rotterdam Kralingen-Feijenoord tot 2018. Is zusterschip van de Drechtsteden 2.