Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Al voor 2010 kwam de gemeente Dalfsen met het plan een veerpontje over de Vecht in dienst te stellen. Allerlei procedurele problemen zorgden ervoor, dat pas in 2012 kon worden begonnen met de aanleg. Een grondruil om een fietspad te kunnen aanleggen was nodig. En omdat de kleine modderpad in het voorjaar met de voortplanting bezig is, mocht er pas vanaf september 2012 begonnen worden met de werkzaamheden. Ook waren er nog wat problemen met de tewaterlating (de kraan die het pontje in het water moest tillen kon er niet bijkomen). Maar op 26 april 2013 is het pontje dan toch in gebruik genomen worden.
Helaas waren er in het eerste jaar veel storingen. Storing in de bediening, een zandbank, vastlopende kabel, en dergelijke. Ondanks de problemen werd het pontje toch op 7 juni 2013 officieel in gebruik gesteld door gedeputeerde Boerman van de provincie Overijssel. Er werd druk gebruik van gemaakt, ondanks dat er toch nog diverse storingen optraden.
Het pontje is een electrisch bediend zelfbedieningspontje. Energie wordt opgewekt door zonnepanelen op het dak. Door een druk op een knop op de pont of aan één van de beide oevers wordt de motor in beweging gezet. De passagiers hoeven dus zelf niet aan een lier te draaien om aan de overkant te komen.