Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Gegevens
Over
:
Overijsselse Vecht
Soort
:
Fiets-voetveer
Type
:
elektrisch aangedreven zelfbedieningsveerpont
Opmerking
:
Pont is vaak defect, informatie op website gemeente Hardenberg blijkt ook niet betrouwbaar
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
In het kader van verbetering van fietsroutes in het oostelijke Vechtgebied is in 2007 een fietspontje in de vaart gebracht nabij Rheeze. Daarmee is een kortere verbinding mogelijk met Oud-Bergentheim.
Omdat handbediening voor veel passagiers toch wat bezwaarlijk is (het draaien gaat immers best zwaar), is de veerpont in 2012 omgebouwd naar een electrische zelfbedieningspont. Met zonnepanelen wordt electriciteit opgewekt. Deze electriciteit wordt gebruikt voor de aandrijving van de veerpont. Met een drukknop op de wal en op de veerpont kan een passagier de motor in werking stellen.
De naam Marskampveer schijnt ontstaan te zijn uit een verbastering van de naam van de weg waar het pontje is gelegen (Marsweg) en het natuurgebied waar het naar toe gaat (De Lange Kampen).