Helaas beschik ik (nog) niet over een foto van dit veer. Als u mij een foto toestuurt, dan ben ik u daarvoor erg dankbaar. Die foto kunt u mij toesturen op het volgende e-mail adres:
Alhoewel ik mijn best doe de gegevens zo correct mogelijk te laten zijn, kan er geen verantwoording worden genomen voor mogelijke fouten.
Constateert u een fout, dan ben ik blij als u dat meldt.
Op bijzondere dagen kunnen de tijden (en zelfs ook de vraag of de pont wel of niet vaart) afwijken. Denk aan Kongingsdag, Tweede Paas- en Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Ook worden kortdurende afwijkingen (b.v. t.g.v. storing, te hoog of te laag water) niet vermeld.
Als er sprake is van vaartijden, dan moet u rekening houden met de vraag wat daarmee wordt bedoeld. De tijd waarop u zich nog kunt aanmelden, of de tijd wanneer de schipper naar huis gaat. In dat laatste geval kan de laatste afvaarttijd tien tot twintig minuten eerder zijn.
Al heel lang was er een verbinding tussen Noord-Brabant en het eiland Goeree-Overflakkee. De belangrijkste verbinding met het eiland lag bij Hellevoetsluis-Middelharnis en Numansdorp-Den Bommel. Maar vanuit Brabant voer er ook een bootje. Eerst was dat een roeibootveer. Pas rond 1930 kwam er een motorbootje. Maar de vraag naar vervoer kwam op toen er meer autos kwamen.
Rederij van der Schuyt begon in 1935 met een autoveerdienst. Deze werd uitgevoerd met de veerboten Prinses Beatrix en later (vanaf 1962) met de gehuurde Gorinchem V.
De opening van de Haringvlietbrug in 1964 betekende het einde van het veer; in september 1965 werd de veerdienst stopgezet.