|
Lokatie :
Rederij K.Bohré (Rotterdam) |
Naar wordt vermeld nam de maatschappij het niet zo nauw met de serviceverlening aan de passagiers, reden dat er vele klachten over deze maatschappij werden geuit. De gemeente Rotterdam zag zich genoodzaakt om de exploitatie in eigen hand te nemen. Daartoe richtte zij de (gemeentelijke) rederij Heen en Weer op, welke vanaf 1909 de veerboten over de rivier ging exploiteren. De veerboten Padang I t/m Padang X gingen daarbij over in eigendom van de gemeente Rotterdam.
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na 1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Tonnage | 45 |
Vermogen | 78 ipk |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer IV. In 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer V. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1948 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer VI. Rond 1948 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer VII. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer VIII. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer IX. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na 1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer X. In 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. In 1963 afgekeurd, maar na reparatie nog tijdelijke goedkeuring. In 1969 verkocht aan scouting als wachtschip Boekanier (varend clubhuis). Is nog aanwezig in Rotterdam. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer XI. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer XII. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Type | onbekendstoomveerboot, na ca.1949 motorveerboot |
Bouwjaar | 1902 |
Datum begin inzet | 1902 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 26.75 m |
Breedte | 5.45 m |
Diepgang | 1.70 m |
Scheepswerf | Van der Giessen, Krimpen a/d IJssel |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 overgedragen aan de gemeente Rotterdam (rederij "Heen en Weer", en hernoemd in Heen en Weer XIII. Rond 1949 ombouw naar motorveerboot met dieselmotor. |
Geen foto. Beschikt u over een foto?
Als u die aan mij toestuurt, dan kan ik die foto hier plaatsen.
Type | stoomboot |
Bouwjaar | 1905 |
Datum begin inzet | 1905 |
Datum einde inzet | 1909 |
Lengte | 31.40 m |
Breedte | 5.60 m |
Diepgang | 2.65 m |
Scheepswerf | De Ridder, Delfshaven |
Capaciteit | |
Opmerking | In 1909 naar Rotterdamsche Tramweg Maatschappij en herdoopt in Willemstad Inzet aldaar op Numansdorp-Willemstad. In 1943 beschoten en gezonken. Gelicht en reparatie in 1945. Verkocht in 1949 als Jafre III naar rederij Jafre (voor rondvaarten). |