Datum: 2023.09.01
(Dit nieuwsbericht heeft betrekking op de veerpont Gorinchem - Sleeuwijk)
Een tijdje geleden moesten we meedelen dat Riveer, exploitant van o.a. de veerdiensten van uit Gorinchem naar Werkendam, Sleeuwijk en Woudrichem, het gebruik van een app verplicht zou stellen. Daarbij leek het erop dat betalen via de pinpas niet meer mogelijk zou zijn.
Overleg met Riveer, zowel per e-mail als per telefoon, heeft geresulteerd in de toezegging van Riveer, dat men reizigers zonder app en zonder voorafgaand ticket op de computer thuis te hebben aangemaakt, toch zal meenemen. Volgens Riveer wordt sterk ingezet op gebruik van de app, men hoopt dat veel reizigers, vooral de vaak-reizende passagiers, gebruik van deze app zullen gaan maken.
Maar in de drukke uren wil men een servicemedewerker op de boot laten meevaren, waarbij toch per pinpas een kaartje gekocht kan worden. En in de stille uren zal de schipper, die hoog in de stuurhut zit, toch even naar beneden komen om een passagier zonder app te helpen.
We zullen afwachten hoe deze belofte in de praktijk uitwerkt en houden de situatie in de gaten.